ورزش،سلامتی،زیبایی و درمان

سلام من پریسا هستم و دوست دارم علایق خود را در زمینه ورزش، درمان، زیبایی و دانستنی هایی مفید با شما به اشتراک بزارم...

ورزش،سلامتی،زیبایی و درمان

سلام من پریسا هستم و دوست دارم علایق خود را در زمینه ورزش، درمان، زیبایی و دانستنی هایی مفید با شما به اشتراک بزارم...

کلاس کراس فیت یکی از مهیج ترین کلاس های ورزشی...

کلاس کراس فیت یکی از مهیج ترین کلاس های ورزشی است، که حضور در این دوره ها شما را در بالاترین سطح فیتنس و تناسب اندام قرار خواهد داد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد دوست دارند سریعتر به تناسب اندام و فیتنس دست پیدا کنند و به این خاطر دنبال سریعترین مسیر برای رسیدن به بالاترین سطح تناسب اندام یعنی ارتقاء سطح ظرفیت سلامت و عملکرد می باشند. روش تمرینی CrossFit یکی از بهترین سریعترین مسیرها برای کسب بالاترین سطح تناسب اندام و فیتنس میباشد. ما در کلاس کراسفیت افراد رو به صورت عمومی و خصوصی با به بالاترین سطح از تناسب اندام می رسانیم. در این مطلب از آقای ابراهیم عبدی، مربی کراس فیت حرفه ای، اصول آموزش این ورزش را مرور کرده ایم.

معرفی کراس فیت

کراس فیت که نوعی روش تمرین تناوبی با شدت بالا است، یک تمرین قدرتی و آماده سازی است که از حرکات عملکردی در سطح شدت بالا تشکیل شده است. این حرکات اعمالی هستند که شما در زندگی روزمره خود انجام می دهید، مانند اسکوات زدن، کشیدن، هل دادن و غیره، البته شدت بالا یعنی شدت بر اساس ظرفیت خود فرد نه دیگران

کراس فیت یک برنامه تناسب اندام  و فیتنس است که نتایج قابل اندازه گیری را از طریق تغییر سبک زندگی با تمرکز بر تمرین و تغذیه ایجاد می کند. تمرینات شامل حرکات دائمی متنوع، با شدت بالا و عملکردی است و در میان دوستان در یک باشگاه محلی کراس فیت بسیار سرگرم کننده و موثر است. CrossFitیک رشته ورزشی با اصول تمرینی منحصربه‌فرد است (استفاده از انواع هالتر، آمادگی برای هر ترکیبی از قدرت و استقامت در یک تمرین، ترکیبی از وزنه‌برداری المپیک با سایر تمرین‌ها، از دست دادن انرژی در تمرینات وزن بدن و وزن آزاد را نیز تجربه میکند).

کلاس کراس فیت چیست؟

نتیجه تصور برای کلاس کراس فیت نوعی تمرین فردی سازی شده، عملکردی، متنوع با شدت بالا است، که بیشتر اوقات به صورت گروهی در یک فضای باشگاه یا بیرون باشگاه برگزار می شود، هدف اصلی در این دوره ها رساندن فرد به بالاترین ظرفیت سلامت و تناسب اندام می باشد. CrossFit یک روش تمرین جدیدی است که می توان از این روش به بدن های فوق العاده سالم و فیتنس دست پیدا کرد. ما در این دوره ها، هر فرد را مخصوص خود تمرین طراحی کرده و روش های تمرین زیادی را برای افراد دچار آسیب ها مفصلی یا فیزیولوژیکی هستند، داریم. کسانی که  علاقه مند هستند در دوره های ما با روش تمرینی CrossFit شرکت کنند، می توانند در این بخش پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و سپس طبق آدرس ها و زمان های تمرین به باکس و باشگاه مورد نظر مراجعه فرمایند.

بیشتر بخوانیدتفاوت فیتنس با کراس فیت

تکنیک های آموزش کراس فیت

کراس فیت یک سبک تمرینی با شدت بالا است. از حداکثر 5 جزء کلیدی تشکیل شده است که با هر تمرین متفاوتی که به برنامه معرفی می شود، مورد توجه قرار می گیرد. برای برخی، شدت بالای آن ممکن است بیش از حد باشد. برای دیگران، این می تواند اعتیادآور باشد و آنها دائماً به دنبال راه هایی برای تغییر آن هستند تا از آن بهره بیشتری ببرند. در اینجا 5 مؤلفه اصلی کراس فیت و تمرینات مورد استفاده برای رسیدگی به هر یک آورده شده است.

قدرت و استقامت

هدف تمرینات قدرتی و استقامتی نه تنها قوی‌تر بودن، بلکه قوی‌تر بودن برای مدت زمان طولانی‌تر است. می‌خواهید بیشتر و بیشتر بتوانید پرس سینه‌ای را انجام دهید. پرس نیمکتی 5 بار وزنه آسان است اما آیا می توان آن وزنه را 10 یا 15 بار پرس نیمکت کرد؟ یا بعد روی دست راه رفت یا حرکت مثل رینگ ماسل آپ زد؟ این نقطه تمرین قدرتی و استقامتی است. یک مثال خوب از تمرینات قدرتی و استقامتی کراس فیت، استفاده از روئینگ Concept 2 است. این یک دستگاه پارویی داخلی است که پارو زدن یک قایق روی آب را شبیه سازی می کند. نکته مهم در مورد آن این است که به طور همزمان به بسیاری از گروه های عضلانی استرس وارد می کند.

علمکرد

تعریف عملکرد عبارت است از عمل یا فرآیند انجام یا انجام یک عمل، وظیفه یا عملکرد. کراس فیت به بهبود عملکرد شما در بسیاری از تمرینات مختلف و همچنین وظایف و فعالیت های روزمره کمک می کند. تقویت عملکرد شما می تواند به معنای تقویت جنبه های مختلف روش انجام تمرینات مختلف باشد که در اکثر برنامه های کراس فیت وجود دارد. یک مثال خوب از تمرین عملکرد کراس فیت، استفاده از Plyo یا جعبه پلایومتریک است. شما از جعبه Plyo برای تمرین پرش استفاده می کنید. تمرین پرش شامل عضلات شما می شود که حداکثر نیرو را در مدت زمان کوتاه اعمال می کنند. این تمرینات به افزایش سرعت و قدرت شما کمک می کند که عملکرد شما را در سایر تمرینات افزایش می دهد.

با قرار دادن کار نتیجه را خواهید دید. تغییر در ترکیب بدن که کراس فیت می تواند ایجاد کند بسیار عالی است. این به بسیاری از نواحی مختلف بدن شما می پردازد که باید با تمرینات با شدت بالا تمرین کنید. هنگامی که به روش صحیح و ایمن انجام شود، متوجه تغییر خوبی در بدن خود و نحوه انجام کارهای روزمره خواهید شد. اکثر مردم هنگام شروع یک تمرین جدید به دنبال آن تغییر در ترکیب بدن هستند. شما باید توضیح دهید که برای دستیابی به این تغییر، چیزی بیش از تمرینات با شدت بالا لازم است. خوردن غذاهای سالم و مواد مغذی کلیدی برای بیشترین سود از یک ورزش خوب مانند کراس فیت است. شما می توانید برای همیشه در CrossFit کار کنید و اگر از نظر تغذیه خارج از باشگاه مراقبت نکنید، هرگز نتیجه ای نخواهید دید.داشتن تعادل سالم از غذاهایی که برای حفظ سلامتی نیاز دارید، مهم است. درک ارزش تغذیه خوب مشتریان به همان اندازه مهم است که ارائه تمرینات و تمرینات خوب.

مزایای شرکت در کلاس کراس فیت 

کراس فیت شما را به بهترین ورژن خودتان می رساند و مدام بدن شما را از لحاظ عملکرد و سلامت ارتقاء می دهد، یکی از مهمترین اهداف کراس فیت قدرت و استقامت در کنار هم است، یعنی نه تنها قوی‌تر بودن، بلکه قوی‌تر بودن برای مدت زمان طولانی‌تر است. به طور خلاصه با کراس فیت می توانید به see برسید که شامل سه کلمه است(  safeسلامت، effectiveness موثر بودن، efficiency بهره وری) ، یعنی اول باید به اوج سلامتی برسید، بعد موثر عمل کنید تا بهره ور شوید.

برای آموزش کراس فیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای یادگیری اصولی کراس فیت میبایست اصول ذیل را توجه کنید:

  • دلیل انتخاب کراس فیت: چرا کراس فیت را برای ورزش یا مربیگری انتخاب کرده اید؟ اگر شما هم به دنبال سبک زندگی سالم و بهره ور هستید، کراس فیت را درست انتخاب کرده اید.
  • انتخاب مرجع مناسب آموزشی: در تمام رشته ها و روش های تمرینی افرادی است که اصلا به درستی ان روش را درک نکرده و با تمام ابعاد آن آشنا نیستند، اما متاسفانه شروع به آموزش آن میکنند و باعث میشه اطلاعات اشتباهی در جامعه رواج پیدا کند، برای اینکه به افراد نابلد وصل نشوید، می توانید این افراد را از سایت رسمی کراسفیت یا انجمن کراس فیت ایران استعلام کنید.
  • ابتدا سلامت بعد عملکرد: مسیر صحیح آموزش کراس فیت این است، که ابتدا فرد به مولف های سلامت (ترکیب بدنی، انعطاف پذیری، استقامت قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی) دست پیدا کند و سپس به مولفه های عملکرد (سرعت، چابکی، هماهنگی، تعادل و توان) به دست آورد. اگر با کسی شروع به کار کردید که این مسیر را درست اجرا نمی کند، شما در مسر اسیب هستید، سریع فکری به حال خود کنید. به طور مثال قبل از اینکه فرد را با تمرینات اصولی به ترکیب بدنی و وزن ایدال بروسنه شروع به تمرینات بالستیک (پرشی) و حرکات چند مفصلی سخت دهد.
  • سلسه مراتب هرم کراس فیت رعایت شود: بر اساس هرم کراس فیت ابتدا باید تغذیه اصلاح شود، بعد فرد با تمرینات متابولیکی سعی می شود ترکیب بدنی مناسب کسب کند، سپس تمرینات با وزن خود می تواند توانایی کنترل خود را به دست اورد، که به تمرینات ژیمناستیک معروف است، در آخر تمرینات وزنه برداری و اوج رسانی ورزشکار را داریم.

دوره کراس فیت در پرند و رباط کریم

کلاس های آموزشی طبق روند زیر است:

دوره کراس فیت کودکان

  • (تمام اطلاعات کلاس کراس فیت کودکان را در یک صفحه مخصوص خود گذاشته شده و می توانید برای ثبت CrossFit کودکان به صفحه مخصوص خود مراجعه فرمائید).

دوره کراس فیت بزرگسال

  • آموزش کراس فیت در رباط کریم (زمان: روزهای زوج ساعت 14 الی 15 ) (مکان: شهرک فرهنگیان، خیابان گلها، باشگاه اوای اوج)
  • کلاس کراس فیت در پرند (زمان: همه روزه 20 الی 22) (مکان: فاز 3، مجموعه ورزشی آینده سازان، باکس CrossFit)

توجه داشته باشید، تمام این دوره با مربیگری اقای ابراهیم عبدی موسس کلینیک ورزش و تناسب اندام می باشد، که با روش های تمرینی سازمان جهانی  و سایت  رسمی CrossFit هم راستا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد